2013年7月7日星期日

Johnny's trouble 张三的烦恼

cartoon courtesy of justoutoftheboxcartoon.com

Johnny was having insomnia for days, his wife couldn't get much sleep either with him twisting and turning in bed. She finally couldn't stand it and asked him the reason. "I owed our neighbour, Tom, $20 000 and it's due tomorrow. I can't find the money to repay him, how can I sleep?!" "Oh, it's that all? Let me handle it.", said his wife. With that, she shouted out the window, "Hey Tom! Listen up! My husband is unable to repay the money he owe you! So sorry and good night!" She turned and said with a grin to his husband, "I think he is the one whose going to have insomnia tonight!"
夜已深,张三难以入眠的在床上翻来覆去。这已是第五天了,他太太忍不住问他。“我欠邻居李四的钱二十万明天就到期了,可是这笔钱还没着落!叫我怎么睡得着?”“就这么点小事,看我的。”,太太信心满满的回答。说完,太太下了床,打开窗大声叫到:“李四,你仔细听着,我丈夫向你借的二十万元明天还是还不了,真对不起,晚安!”接着她笑嘻嘻对张三说:“这下子,你可以睡了吧?我想该轮到李四睡不着了吧。”

没有评论:

发表评论